!
אותיות א ב ראשי

משחקים ורעיונות ללימוד האותיות

ידע מוקדם על אותיות האלף בית הכרחי לקראת לימוד הקריאה. חשוב מאד שהילדים יכירו את שמות האותיות, כי בזכות שמות האותיות הם יוכלו לזכור את צלילי האותיות וזה בסיס הקריאה!

תתחילו עם שיר קבוע של אותיות הא”ב. ביוטיוב ובערוץ הילדים תמצאו שירים כיפיים של רצף האותיות. תתמקדו בשיר אחד או שניים, אך לא יותר. הילדים אוהבים חזרתיות וכך יהיה להם קל יותר לזכור.

הכינו יחד שרשרת אותיות ותלו אותה בחדר, ההכנה עצמה והחשיפה היומית לאותיות עוזרת לזכירתן.

מצאו טריקים לזכירת שמות האותיות. לכל אות מצאו מילה המתחילה בצליל הפותח של שם האות.  למשל, המילים אָריה ואָרון מתחילות בצליל אָ בדיוק כמו הצליל הפותח של שם האות אָלף. המילים המילים בֵּרז ובֵּגד מתחילות בצליל בֵּ, בדיוק כמו הצליל הפותח של האות בֵּית וכך הלאה. זו שיטה בה מטפלים העובדים עם ילדים משתמשים והיא חלק ממוצר שפתחתי “הספר המחיק שלי אותיות הא”ב”.

“אלף….סטופ מילים” אחד המשתתפים אומר בקול את האות אלף ואת שאר רצף האותיות ממשיך לומר בלב. כשמשתתף אחר אומר סטופ, יש למצוא מילה המתחילה באות בה נעצרו. ניתן להוסיף מציאת שיר עם המילה. מושלם לנסיעות.

“טלפון מקולקל” אמרו מילה כשהיא מקוטעת ומחולקת לצירופיה (למשל ח-תו-ל, שו-קו-ל-ד) הילד ינחש מה המילה ולהיפך הילד יואמר ואתם תנחשו. מושלם לנסיעות.

“מה המילה?” כל אחד בתורו אומר צליל פותח של מילה והקטגוריה אליה המילה שייכת, האחר שואל שאלות של כן ולא עד לניחוש המילה. למשל, ראיתי משהו המתחיל בצליל סו (סוס) והוא שייך לקבוצת בעלי החיים.

והכי חשוב כמו שתמיד אומרת- הרבה חום ואהבה, שלכם שולי

 

שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שינוי גודל גופנים
ניגודיות